گروه الکترونیک فنی حرفه ای و کاردانش هنرستان

آشنایی با دنیای الکترونیک و برق

گروه الکترونیک فنی حرفه ای و کاردانش هنرستان

آشنایی با دنیای الکترونیک و برق

اگر می خواهید در امتحانات موفقیت شوید اینجا را بخوانید!!!

اشتباه متداول فراوانی میان دانش آموزان در خصوص درس خواندن وجود دارد که شب بیداری، مثال بارز آن است. بهترین کار برای دانش آموزان، درس خواندن در روز و خواب به موقع شبانه است. بیداری شبانه برای درس خواندن و خواب تا دم ظهر، روش مناسبی برای درس خواندن نیست...


به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اشتباه متداول فراوانی میان دانش آموزان در خصوص درس خواندن وجود دارد که شب بیداری، مثال بارز آن است.  بهترین کار برای دانش آموزان، درس خواندن در روز و خواب به موقع شبانه است. بیداری شبانه برای درس خواندن و خواب تا دم ظهر، روش مناسبی برای درس خواندن نیست...
 امتحانات درسی» نه تنها از نظر آموزشی موضوعی مهم به شمار می رود، بلکه از جنبه های دیگری نیز اهمیت دارد.امتحانات دانش آموزان هر یک از خانواده ها را به اندازه های متفاوتی تحت تأثیر قرار می دهد و گاه حتی به عنوان مهمترین سوژه خانواده در می آید. بررسی موضوع «امتحانات» و ابعاد آن کار ساده ای نیست و متغیرهای متعددی را در این باره می توان مد نظر قرار داد.

یکی ازمتغیرهای مؤثر در موضوع امتحانات، مقطع تحصیلی دانش آموزان است.امتحانات در دوره های ابتدایی، راهنمایی و متوسطه و پیش دانشگاهی که مقدمه کنکور است آثار متفاوتی بر جای می گذارد. یک متغیردیگر، تیپ شخصیتی دانش آموز و والدین است.

بر اساس تیپ شخصیتی، خانواده ها رفتارهای متفاوتی درباره امتحانات دارند.مسائل انگیزشی نیز متغیری قابل توجه است. به اندازه علاقمندی دانش آموزان به درس و تحصیلات و به میزان پیشرفت تحصیلی آنان، عکس العمل های گوناگونی در خانواده ها دیده می شود.

مدرسه نیز متغیری تأثیرگذار است. قوت و ضعف عملکرد مدارس و انتظارات عوامل آموزشگاهی در نگرش دانش آموز و والدین به امتحانات و همچنین پیشرفت تحصیلی مؤثر است.متغیر دیگری که می تواند مورد توجه قرار گیرد مسائل اقتصادی خانواده هاست. والدین به میزان

توانایی های مالی، ممکن است از راهکارهای متفاوتی برای درس خواندن و امتحانات فرزندشان استفاده کنند. به همین ترتیب از متغیرهای دیگری چون سوابق تحصیلی، عوامل محیطی، نقش معلم و غیره نیز می توان صحبت کرد. هر یک از متغیرهای مورد اشاره، زمینه های زیادی برای بحث و بررسی دارند. اما امتحانات آخر سال دانش آموزان، طیف وسیع تری از مسائل را در بر می گیرد چرا که:

ادامه مطلب ...

برق بی‌سیم؛ رویایی که به حقیقت پیوست!

محمد معلمی: مدت‌هاست که دستیابی به برق بی‏سیم ذهن دانشمندان بسیاری را به خود مشغول کرده است. موضوعی که شرکت‌ها و کمپانی‌های زیادی را وادار به تولید وسایلی کرده است تا این امر را تحقق بخشند.


تصور کنید روزی را که هیچ وسیله‌ی الکتریکی برای کار کردن نیاز به متصل بودن به منبع برق به صورت مستقیم ندارد. شما می‌توانید بدون دغدغه نبود منبع برق در هر مکانی از هر وسیله‌ی الکتریکی خود استفاده کنید! نگرانی تمام شدن باتری وسایل الکترونیکی شما از قبیل لپ‌تاپ ، تلفن همراه ،MP3 Player و … به پایان می ‌رسد. صنعت ماشین‌های الکتریکی دگرگون می‌شود و رویای هوای پاک محقق می‌شود. اینها تنها قسمت کوچکی از مزایای برق بی‏‌سیم است .


ایده‏ی تولید برق بی‌سیم زمانی شکل گرفت که شرکت نوکیا سعی بر ایجاد دکل‌هایی داشت که بتواند باتری گوشی‌های نوکیا را به صورت بی‏سیم شارژ کند، اما این ایده تنها در حد یک رویا باقی ماند و جرقه ای شد برای دنبال کردن راهی که دنیا را دگرگون سازد. پس از آن، شرکت‌ها و کمپانی‌های زیادی سعی بر عملی کردن این پروژه کردند که هر یک به نتایج جالب و قابل توجهی دست یافتند.

از این میان می توان صفحه‏ی هوشمندی را نام برد که قادر به شارژ کردن هر وسیله‏ی الکترونیکی در فاصله ۳ اینچی خود می‏باشد. کافیست موبایل ، لپ‌تاپ یا هر وسیله‌‏ی دیگر خود را که نیاز به شارژ شدن دارد بر روی این صفحه‌ی هوشمند قرار دهید تا شروع به شارژ شدن کند. اساس کار این صفحه تولید زمینه ای الکترو مغناطیسی است که باعث شارژ شدن هر نوع باتری می شود.


ادامه مطلب ...

دانلود گجت Elec20 و موتورهای جستجو!!!!!!!!!!

این گجت کاربردی که قابل نصب در ویندوز 7 می باشد، امکان دسترسی سریع به این وبلاگ و موتورهای جستجو و جی میل و ای میل را فراهم می آورد. با کلیک روی هر یک از گزینه ها مستقیم وارد سایت مربوطه خواهید شد.


این گجت را از اینجا دانلود نمایید.

دانلود راهنمای تدریس کتاب الکترونیک 2 به همراه حل مسائل کتاب

این کتاب توسط انتشارات چاپ و نشر ایران و زیر نظر وزارت اموزش و پرورش ایران چاپ شده است.

در این کتاب روش تدریس کتاب الکترونیک 2 برای معلمین ذکر شده است و نیز تمامی تمرین های کتاب الکترونیک 2 حل شده است.

این کتاب راهنمای معلم الکترونیک 2 را از لینک های زیر دانلود نمایید.


تذکر: این کتاب با فرمت pdf است. ولی قبل از اینکه بخواهید این کتاب را مطالعه کنید باید فعال ساز کتاب را نصب کنید. روش نصب فایل فعال ساز همراه فایل آن وجود دارد.در صورتی که فعال ساز را نصب نکنید ممکن است کتاب باز نشود.


برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

  

ادامه مطلب ...

استتوسکوپ الکترونیکی Electronic Stethoscope

استتوسکوپ نه تنها برای پزشکان مفید است بلکه برای وسایل خانگی، جاسوسی و تعداد زیادی از کاربرد های دیگر می تواند مورد استفاده قرار گیرد. استتوسکوپ های استاندارد دارای تقویت کننده داخلی نیستند بنابراین دارای محدودیت در کاربرد می باشند. مدار معرفی شده در زیر دارای اپ امپ هایی است که تقویت زیادی را برای استتوسکوپ های استاندارد انجام می دهد و نیز دارای فیلتر های پایین گذر می باشد تا نویزهای زمینه را حذف کند.



مطالب تکمیلی و لیست قطعات در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

اصول و کارکرد فرستنده‌های تلویزیونی + دانلود فایل ورد

صنعت ارتباطات امروزه رشد تکنولوژی و علوم توسعه چشمگیری داشته است به طوری‌که امکان ارتباط بین نقاطِ مختلف بر روی کره زمین بلکه این امکان به صورت ارتباط فرا منظومه‌ای نیز توسعه یافته است. لزوم زندگی اجتماعی انسان، ضرورت ارتباط را الزام می‌دارد. لذا بشر از ابتدای خلقت تاکنون سعی بر آن داشته تا هر چه بهتر این ارتباط را فراهم کند. از اختراع پست توسط ایرانیان تا امروزه که تلگراف، تلفن، رادیو، تلویزیون، ماهواره و اینترنت، بشر همواره در راه توسعه این ارتباط قدم برداشته و سرعت این حرکت از قرن بیستم به بعد از شتاب بسیار تندی برخوردار بوده به طوری‌که امکانِ مقایسه‌ی این سیرِ تحولات در تاریخِ بشری به هیچ وجه میسر نیست.

یکی از دستاوردهای شگرف این حرکت اختراع رادیو تلویزیون است. هر چند سیستم‌های قبلی مانند تلگراف و تلفن و نیز سیستم‌های بعد از تلویزیون یعنی ماهواره و اینترنت هر یک از کاربردی ویژه‌ای برخورداراند.

لیکن ایجاد ارتباطِ تصویری و به تصویر کشیدن هر آنچه که بشر تاکنون خواسته، از جذابیت بیشتری برخوردار است و به همین میزان اهمیت ارسال و انتقال این تصاویر از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر.

امروزه صنعت تلویزیون چه در بْعد محدودِ پخشِ زمینی و کابلی و چه در بْعدِ جهانی و پوششِ ماهواره‌ای این امکان را فراهم کرده و لذا صاحبان صنایع در جهان در جهت بهبود هر چه بیشتر در تولید  و ساخت سیستم‌های پخشِ صدا و تصویر یا فرستنده‌ها تلاش می‌کنند.

در اینجا سعی بر آن شده است تا با اصول و کارکرد فرستنده‌های تلویزیونی آشنا شده و نیز با توجه به کاربردِ وسیعِ آن در سازمانِ صدا و سیما که متولی پخش صدا و تصویر در کشورمان است، به تعدادی از این فرستنده‌ها از نظر کمی و کیفی پرداخته شود.  

برا ی دانلود به ادامه مطلب مراجعه شود

ادامه مطلب ...

مدار ولت متر کاملا عملی و قابل ساختن

تصویر با اندازه اصلی را از اینجا دانلود نمایید.


The ICL7107 is a 3 1/2 digit LED A/D convertor. It contains an internal voltage reference, high isolation analog switches, sequential control logic, and the display drivers. The auto-zero adjust ensures zero reading for 0 volts input.